در حال حاضر تنها صفحات ابتدا و انتهای نسخه قابل نمایش است.
از سید عبدالله بن محمدرضا شبّر حسینی کاظمی (1188-1242ق). فقه شیعی کوتاهی است بیشتر فتوایی و کمتر استدلالی. از طهارت تا دیات، با سربندهای «کتاب» و «فصل». نسخههای آن از انجام یکسان نیستند. پدرم نسخهای از آن را دیدهاند که همۀ بخشهای فقه، یعنی تا پایان «دیات» را داشته است. نسخۀ در دست و نسخۀ آیتالله مرعشی به «کتاب المواریث» میانجامد. و خود بدان نامی نداده است. و در انجامۀ نگارنده تاریخ نگارش جمعه 4 شعبان 1229ق آمده است.آغاز: الحمدلله علی نعمائه. والحمد من نعمائه، والشکر له علی آلائه و الصلاة... اما بعد، فیقول المذنب الجانی الاسیر... عبدالله بن محمدرضا الحسینی هذه رسالة وجیزة فی فنها عزیزة، مشتملة علی کتب الفقه فی الاحکام الشرعیّة و الفروع الفرعیة مع الاشارة الی الدلیل و ایضاح السبیل.انجام (بخش مواریث): فان انتبها فهما واحد و ان انتبه احدهما فهما اثنان بلاخلاف للنص والله العالم باحکامه.منابع دیگر: ذریعه، 27/12 «زبدة الدلیل»، همانجا، 50/25 «الوجیزة»؛ اعلام، 1399/2؛ طبقات، 777/13؛ مشار، مؤلفین، 963/3: نمونه دستنوشته؛ مرعشی، 182/9 «زبدةالدلیل».1909، تحریری پخته، محمدرضا بن محمدجعفر الراوی، 4 ع 1241/1، از روی نسخۀ دستنویس نگارنده و به روزگار او. آغاز و انجام برابر نمونه. انجامۀ نویسنده: تمت فی یوم الجمعة 4 شعبان 1229. و الحمدلله اولاً و آخراً و ظاهراً و باطناً والصلاة... کتبه من صورة خط السید السند المصنف ادامالله بقائه... فی عصر رابع شهر ربیعالاول بن محمدجعفر الراوی من قصبة کازرون 1241 و انا العبد... محمدرضا.367 ص، 15 س، 9/5×16/5، 21×30 سم ، فتو. شمث 252134(1)2139، نسخ خوش (محمدکاظم بن ملا رجبعلی، 1275ق) (ص 2-202)، آغاز و انجام برابر نمونه، وقفنامه بر گروه شیخیان کرمان 1289ق، رکاب در زیر رویههای دست راست. شمث 252364
خرید فایل اسکن
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید